Styrelse

Emelie Magnusson
Fredric Nordahl-Lundblad
Kenneth Odéus, verkställande direktör

Styrelsen har samtidigt utgjort styrelse i dotterbolaget AB Göteborgs Köpmannakonsult.

Revisor
Aukt.revisor Benny Helgesson med suppleant auk.revisor Gun Sjöstrand

Valberedning

.
Valberedningen består av  Håkan Schutz och Owe Krook med Håkan Schutz som sammankallande.VD är sekreterare i valberedningen.

Sammanträden

Köpmannaförbundets årsmöte genomfördes den 30 maj 2024. Köpmannaförbundets styrelse har under 2023/2024 haft 6 protokollförda sammanträden.
Bengt Andersson avgick efter mångårigt medlemskap i styrelsen och ersattes av Emelie Magnusson

Medlemsantal

Det totala antalet medlemmar var 782vid årsskiftet 2023/24 vilka var företag anslutna till Svensk Handel inom Göteborgs Köpmannaförbunds verksamhetsområde.

Dotterbolag

AB Göteborgs Köpmannakonsult är ett till helägt dotterbolag till Göteborgs Köpmannaförbund. All utåtriktad verksamhet samt förvaltningen av förbundets kapital sker i dotterbolaget.

Föreningsservice

Göteborgs Köpmannaförbund har genom AB Göteborgs Köpmannakonsult lämnat kansliservice till Göteborgs Livsmedelshandlareförening,  Kassan för Köpmän, Handelns Forskningsstiftelse och Föreningen för befrämjandet av Handelskunskaper .

Personal

Göteborgs Köpmannaförbund/AB Göteborgs Köpmannakonsult har Kenneth Odéus anställd som VD på halvtid.

Ekonomi

AB Göteborgs Köpmannakonsult, org nr 55085-5537, är ett helägt dotterbolag till Göteborgs Köpmannaförbund. Något koncernbidrag har ej lämnats. För detaljerad information hänvisas till årsredovisningarna.